Jestliže si objednáte nějaké zboží přes internet, nejčastěji vám do několika dní po objednání přijde do emailu žádost o recenzi obchodu. Možná že patříte mezi ty, kteří to nijak neřeší a email rovnou smažou. Měli byste se k tomu ale postavit jinak, jelikož právě vaše recenze by mohla pomoci jiným zákazníkům při objednávání zboží.
Díky recenzím totiž samotní zákazníci varují před nákupem v internetových obchodech, které nejsou tak seriózní, jak by správně být měly. Nejvíce vám totiž může vadit špatná komunikace nebo nedodání zboží.
Nově se už i na webovém srovnávači Heureka.cz můžete dočíst recenze, které varují před nákupem zboží v podezřelých internetových obchodech. Těch totiž na internetu naleznete spoustu a každý den bohužel přibývají nové a nové.
Tyto obchody kromě toho, že nedodržují dodací lhůty nebo nedodávají zboží, nereagují ani na emaily nebo telefonáty. V takovém případě nejčastěji dostanete vaše peníze zpět jen díky výhružkám o policii nebo právnících.
Aby byly zkušenosti uživatelů opravdu důvěryhodné, měli by je psát opravdu jen ti, kteří si v daném obchodě něco koupili. Mezi ně ale nepatří konkurence nebo majitelé. Je tedy výhodné, že je provozován projekt, který se nazývá Ověřeno zákazníky. Je pro e-shopy zdarma a zajišťuje, že se na těchto stránkách objeví skutečně hodnocení od pravých zákazníků.
Pokud se objevení recenze podezřelých e-shopů na stránkách Heureky, jsou tam ponechávány do budoucna. Zboží z těchto obchodů již na této stránce poté nenajdete.
I když s sebou nákupy přes internet přináší mnoho výhod, jako jsou například výrazně nižší ceny nebo širší sortiment, vždy byste měli vybírat více než pečlivě. Než zboží objednáte, ověřte si opravdu důvěryhodnost e-shopu s tím, že si přečtete alespoň nějaké ty recenze a zkušenosti, které s ním zákazníci mají.
Jestliže navíc v nějakém takovém obchodě nakupujete poprvé, zvolte platbu při převzetí zboží, protože když narazíte na obchodníka, který není seriózní, nepřijdete tak o své peníze.